Jak przy pomocy gry efektywnie i efektownie zarazem przekazać mieszkańcom informacje o planowanych kierunkach rozwoju miasta? Na to pytanie spróbują odpowiedzieć uczestnicy Geospatial Hackathon 2019, organizowanego przez Wydział Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Jako Google Premier Partner, zostaliśmy partnerem tego wydarzenia. Hackathon odbędzie się w dniach 22-23 lutego w Warszawie.
Celem Hackathonu jest opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games. Do dyspozycji będą udostępnione przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii dane przestrzenne (BDOT 10k, cyfrowa ortofotomapa, modele budynków 3D) dla jednego z trzech w Warszawie: Osiedle Kamionek, Port Praski, Miasteczko Wilanów.
Uczestnicy będą mogli wykorzystywać następujące technologie:
- w zakresie modelowania 3D: ESRI CityEngine, FME, Trimble SketchUp, Blender
- w zakresie opracowania i modyfikacji gier: Unity, Unreal Engine, MCreator (Minecraft), Cities: Skylines oraz wspierających narzędzi programistycznych
- dopuszczalne jest także opracowanie gry z wykorzystaniem API Google Maps i Google Earth
W piątek 22 lutego odbędą się również warsztaty dla chętnych:
- Google Maps API dla uczniów szkół średnich i ich nauczycieli realizowane w ramach przygotowań do „Konkursu Geoinformatycznego PW”
- FME Server
- CityEngine, Minecraft, Cities: Skylines (opcjonalnie)
Do udziału zapraszamy zarówno uczestników indywidualnych, jak i zespoły 2-4-osobowe. Więcej szczegółów oraz formularz rejestracyjny znajduje się tutaj.